FAQ - veelgestelde vragen

Algemeen

Is het mogelijk bezoek te ontvangen?

Vrienden en familie zijn van harte welkom tot 22.00 uur; parkeren kan buiten de slagboom. Bezoekers die slecht ter been zijn kunnen het kenteken in de incheck-zuil registreren en (tussen 07.00 en 21.30 uur, tegen betaling van € 5,00) met de auto het park op. 

 

Mag er tijdens ons verblijf iemand blijven logeren?

Logees moeten vooraf per e-mail of bij de receptie te worden aangemeld (verplicht voor het nachtregister); de kosten bedragen vanaf 12 jaar € 5,00 en tot 12 jaar € 3,50 per persoon, per nacht. 

Is de receptie van het vakantiepark dagelijks geopend?

De receptie is geopend vanaf het Paasweekend tot en met eind september van maandag t/m vrijdag van 9.30 tot 17.00 uur. In de weekenden en op feestdagen van 10.00 - 16.00 uur. Uitzonderingen worden via de Maarnse Berg vakantie app bekend gemaakt en op de deur gepubliceerd.  

Er blijft tijdens ons verblijf op de camping iemand logeren, mag dat?

Logerende gasten moeten ivm registratieplicht vooraf worden aangemeld bij de receptie. Hier zijn kosten aan verbonden. Voor de bungalows geldt dat hier niet meer mensen mogen verblijven dan waarvoor het huisje is bedoeld. 

Extreme weersomstandigheden komen steeds vaker voor in Nederland, hoe bereid ik mij voor?

Gasten krijgen via een push-melding van de vakantie-app melding over dreigend extreem weer of andere calamiteiten. 

Ik heb twee auto’s mee. Mag ik met beide auto’s de camping op?

Iedere boeking voorziet tevens in toegang tot het park van één auto. Op aanvraag kan toestemming verleend worden voor een tweede auto. Voor de 8- en 12-persoons bungalows zijn extra parkeerplaatsen gereserveerd (resp, 2 en 4). 

Zijn barbecues toegestaan op de camping?

Barbecueën is toegestaan, mits met inachtneming van de nodige voorzorgsmaatregelen en voorzichtigheid,. In periodes van aanhoudende droogte en wanneer er door de Veiligheidsregio Utrecht een tijdelijk verbod is afgegeven, wordt deze toestemming tijdelijk ingetrokken; houd voor mededelingen hierover de vakantie-app in de gaten.

Zijn honden toegestaan op het park?

Honden zijn niet toegestaan op De Maarnse Berg, ook niet wanneer ze meegebracht worden door bezoek. Een uitzondering hierop is restaurant Onder de Pannen waar honden, mits aangelijnd, wel mogen komen.  

Ik ben iets kwijt, waar liggen de gevonden voorwerpen?

Gevonden voorwerpen kunnen ingeleverd worden bij de receptie. 

Ik heb een huisarts nodig, wie kan ik bellen?

Van maandag – vrijdag, tijdens kantooruren: Huisartsenpraktijk Maarn, Raadhuislaan 3 te Maarn, 0343-441 678. In het weekend en buiten kantooruren: Huisartsenpost, Prof. Lorentzlaan 76 in Zeist, 088-130 96 10. Bij spoed bel je 112 en direct daarna de receptie (0343-441 284, 24 uur per dag). Deze zorgt dat de hulpdiensten het park op kunnen en begeleidt hen naar de juiste locatie. 

Ik heb een tandarts nodig, wie kan ik bellen?

Voor een tandarts, bel Centrum voor Tandheelkunde aan de Sportlaan 11-13 in Maarn, 0343-441 722.

Ik heb een teek, wat moet ik doen?

Haal een teek uit je huid met een puntige pincet of tekentang. Maak het wondje daarna schoon met alcohol. Bel de huisarts in deze situaties: als het niet lukt de teek weg te halen, als de teek misschien langer dan 24 uur in de huid heeft gezeten, als je een vlek of ring krijgt op de plek waar de teek zat, of op een andere plek, als je je ziek gaat voelen.

Ik zou graag post willen versturen, waar is de brievenbus?

De dichtstbijzijnde brievenbus is halverwege de Kapelweg in Maarn.

Is De Maarnse Berg aansprakelijk voor schade of letsel als gevolg van mijn verblijf op het terrein?

De Maarnse Berg aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade, letsel of diefstal tijdens het verblijf of het park.

Is er een AED apparaat beschikbaar op de camping?

De parkbeheerders hebben een AED-apparaat en zijn 24 uur per dag bereikbaar op nummer 0343-441 284 (buiten openingstijden van de receptie via een keuzemenu).

Is er openbaar vervoer in de buurt van het vakantiepark?

Langs de Amersfoortseweg (de provinciale weg), direct bij aansluiting van de weg naar De Maarnse Berg, staan bushaltes aan beide kanten van de weg en in Maarn is een treinstation.

Wat moet ik doen in geval van nood?

Bel in geval van nood altijd eerst 112 en daarna direct een medewerker van het park (0343-441 284) zodat deze eerste hulp kan verlenen en zonodig de hulpdiensten naar de juiste locatie kan begeleiden. 

Is de receptie dagelijks geopend?

De receptie is vanaf het Paasweekend tot en met eind september geopend 9.30 tot 17.00 (doordeweeks) en in de weekenden en op feestdagen van 10.00 - 16.00 uur. Gedurende de rest van het jaar is de receptie in het weekend wisselend open: kijk voor de actuele openingstijden onder het kopje ‘nieuws’ in de app of op de publicatie op de deur van de receptie.

Reserveren

Hoe kan ik zien welke accommodaties er nog vrij zijn?

Bij het maken van een boeking via de website, wordt een overzicht getoond welke accommodaties op basis van de kenmerken beschikbaar zijn. 

Welk kampeerveld is geschikt voor kinderen?

Alle kampeerplaatsen zijn geschikt voor kinderen. Gezinnen met kleine kinderen die nog niet (goed) kunnen zwemmen raden we een plekje wat verder weg van de zwemvijver aan.

Ik heb een reservering gemaakt, maar nog geen bevestiging ontvangen. Wat moet ik doen?

Iedere reservering wordt via de mail bevestigd. Controleer de spambox om te zien of de bevestiging hier terecht is gekomen. 

Kan ik al boeken voor volgend jaar?

Boekingen worden via de website geplaatst. Lukt het nog niet hier een boeking te maken voor het volgende jaar, dan kan via de mail een optie aangevraagd worden. 

Kan ik een optie nemen op een kampeerplaats of accommodatie?

Een optie kan in enkele gevallen gemaakt worden. Mail ons in dat geval de wensen en de verwachte benodigde duur van de optie. Je hoort dan binnen 2 werkdagen wat de mogelijkheden zijn.

Bungalows

Zijn bedlinnen, badhanddoeken en keukendoeken aanwezig in mijn bungalow?

Linnengoed mag van thuis meegebracht worden of kan, tegen betaling, aan de reservering worden toegevoegd.

Kan er een kinderbed en/of kinderstoel geplaatst worden in mijn bungalow?

Op aanvraag wordt, bij beschikbaarheid, gratis een kinderbed en/of -stoel in de accommodatie geplaatst.

Is mijn reservering van een bungalow inclusief bedden- en linnengoed?

Laken-, handdoeken- en keukensets kunnen ook tegen betaling bij de reservering toegevoegd worden. Het is toegestaan om dit zelf mee te brengen. 

Staat er een kinderstoel of -bed in de accommodatie?

Op aanvraag en bij beschikbaarheid wordt gratis een kinderstoel e/o -bedje (zonder dekentje en bedlinnen) in de accommodatie geplaatst. 

Ik heb een bungalow gereserveerd, (tot) hoe laat kan ik inchecken?

Inchecken voor de bungalows kan bij de receptie tussen 15.00 en 17.00 uur. Op aanvraag kan dit ook na sluiting van de receptie, de benodigdheden worden dan in een kluisje geplaatst. Vergeet dan niet om ook het juiste kenteken door te geven voor de slagboomherkenning. 

Welke televisie provider hebben jullie?

De bungalows zijn voorzien van aansluiting door Delta. 

Kamperen

Welke kortingskaarten accepteren jullie en wanneer zijn deze geldig?

De ACSI-kampeerkaart wordt als kortingskaart geaccepteerd. Kijk op de prijslijst van de camping voor de actuele data waarop deze geldig is. 

Hoe groot is mijn kampeerplaats?

Een kampeerplaats is gemiddeld 10 m. x 10 m. groot. 

Hoeveel ampère stroom heb ik op mijn kampeerplaats?

Alle kampeerplaatsen zijn voorzien van een aansluiting van 16 ampère. 

Hebben jullie seizoenplekken beschikbaar?

Er zijn diverse seizoensplaatsen beschikbaar. Kijk op www.maarnseberg.nl voor eenmalige seizoensplaatsen. Neem voor vaste seizoensplaatsen contact op met de receptie. 

Het is mijn vertrekdag en ik moet om 11 uur van de camping af zijn. Kan ik ook later vertrekken dan 11 uur?

Kampeerplaatsen zijn beschikbaar tot 11.00 uur. Bungalows zijn beschikbaar tot 10.00 uur. Op aanvraag en bij beschikbaarheid is het mogelijk om, tegen betaling, een late check-out bij te boeken (voor kampeerplaatsen à € 15,00 tot 20.00 uur, voor bungalows à € 50,00 tot 17.00 uur). 

Hoe kan ik op de camping mijn televisie instellen?

TV kijken op de camping kan, tegen betaling, via internet met een premium-code. Er is een aantal plaatsen geschikt voor schotel. Neem hiervoor contact op met de receptie. 

Hoe moet ik mijn kampeerplaats inrichten?

Het kampeermiddel (tent, caravan, camper) mag niet met de achterkant naar het pad (op-) gezet worden. Houd de plaats netjes en breng afval direct weg naar de afvalcontainers.

Ik heb koelelementen, is er een vriezer op de camping?

Koelelementen kunnen, voorzien van naam en tijdens openingstijden, bij de receptie in de vriezer gelegd worden. 

Kan ik een bijzettentje plaatsen bij mijn kampeerplaats?

Bijzettentjes zijn op aanvraag en tegen betaling (€ 5,00 per nacht) toegestaan.

Kan ik met een camper jullie terrein op?

Campers kunnen het terrein op en verblijven op de reguliere kampeerplaatsen.

Mag ik een worteldoek plaatsen onder mijn voortent?

Het gebruik van woreldoeken is toegestaan tijdens het kampeerverblijf.

Wat zijn de huisregels in de sanitairgebouwen?

De sanitaire voorzieningen (douches en toiletten) zijn vrij toegankelijk en worden dagelijks gereinigd. Bij gebruikmaking van de sanitaire voorzieningen hanteren we het beginsel van goed ouderschap: houd het netjes, schoon en heel. Kleine kinderen mogen alleen onder begeleiding van een volwassene gebruikmaken van de sanitairgebouwen. 

Zijn partytenten toegestaan?

Het is toegestaan een nette partytent te plaatsen. Deze mag niet gebruikt worden als tijdelijke schuur of opslag en moet bij afloop van het kampeerseizoen (eind september) zijn verwijderd. 

Ik heb een kampeerplaats gereserveerd, (tot) hoe laat kan in inchecken?

Inchecken voor een kampeerplaatst gaat via de boekingszuil inchecken (tot 22.00 uur). In verband met kentekenherkenning bij de slagboom moet vooraf het kenteken worden doorgegeven. 

Aankomst en vertrek

Hoe laat kan ik inchecken?

Inchecken voor een kampeerplaats kan vanaf 14:00. Dat kan via de Check-in kiosk. 

Incheken voor een bungalow kan vanaf 15.00 uur. De sleutel kan opgehaald (en bij vertrek weer ingeleverd) worden bij de receptie. 

Op aanvraag en bij beschikbaarheid is het mogelijk om, tegen betaling, een vroege check-in bij te boeken.  

Is het mogelijk om eerder aan te komen?

Op aanvraag en bij beschikbaarheid is het mogelijk om, tegen betaling van een toeslag, eerder in of uit te checken. 

Is het mogelijk om buiten openingstijd van de receptie aan te komen?

Het is mogelijk om buiten de openingstijden van de receptie aan te komen indien dit vooraf (per e-mail of telefonisch) is aangegeven én de reservering geheel is voldaan.

 

Wat zijn de uitchecktijden?

Kampeerplaatsen zijn beschikbaar tot 11.00 uur en alleen op aanvraag kan langer gebruik gemaakt worden van de plaats. Bungalows zijn beschikbaar tot 10.00 uur. De bungalowsleutel lever je dan weer in op de receptie. 

Op aanvraag en bij beschikbaarheid is het mogelijk om, tegen betaling, een late check-out bij te boeken (voor kampeerplaatsen à € 15,00 tot 20.00 uur, voor bungalows à € 50,00 tot 17.00 uur). 

Faciliteiten

Is er een winkel op het park?

Er is geen winkeltje op het park aanwezig. Maarn (Plus) en Doorn (Jumbo en Albert Heijn) liggen beide op 10 a 15 minuten fietsen (4 km) en bieden voldoende mogelijkheden voor boodschappen.

Is er wifi op het park?

Op het gehele park is gratis wifi beschikbaar. De toegangscode hiervoor staat vermeld op de plattegrond. Premium wifi kan tegen betaling bij de receptie geregeld worden. De bungalows beschikken over een eigen verbinding, waarvan de code in de accommodatie is te vinden. 

Ik kom met een camper, kan ik gebruik maken van dezelfde faciliteiten als anderen?

Campers staan op een reguliere kampeerplaats en kunnen van dezelfde faciliteiten gebruikmaken als andere kampeerders.

Ik zou tijdens mijn verblijf op het park graag willen wassen, is dat mogelijk?

Op het park is aan het centrale plein (bij de receptie/het restaurant) een wasserette, waar je middels een pinbetaling 24 uur per dag terecht kunt voor wassen en drogen.

Waar kan ik de cassette van mijn chemisch toilet legen?

Aan de lange kant van het sanitairgebouw, langs het pad, vind je de stort- en reinigslocatie voor het chemisch toilet.

Waar kan ik gasflessen kopen?

De receptie verkoopt gasflessen van 10,5 kg. De Hubo in Doorn (Kampweg 78) voorziet in diverse andere formaten en soorten gas.

 

Kan ik op mijn vertrekdag de hele dag nog gebruik maken van de faciliteiten?

Op de vertrekdag kan nog gebruik gemaakt worden van de faciliteiten, mits de accommodatie of kampeerplaats is opgeleverd op de aangegeven uitchecktijd. 

Verhuren jullie ook koelkasten?

Er is geen verhuur van koelkasten, vriezers en overig apparatuur.

Hebben jullie ook merchandise?

Wij verkopen geen merchandise artikelen. 

Heeft de camping faciliteiten voor minder valide mensen?

Het sanitairgebouw is voorzien met voorzieningen voor minder validen. Het park is, door de bosachtige omgeving en onverharde paden, minder geschikt voor minder valide mensen. 

Kan ik boodschappen halen op de camping?

Maarn (Plus) en Doorn (Jumbo en Albert Heijn) liggen beide op 10 a 15 minuten fietsen (4 km) en bieden voldoende mogelijkheden voor boodschappen. 

Kan ik tijdens mijn verblijf post laten bezorgen op de camping?

Post kan worden doorgestuurd naar het park (Maarnse Bergweg 1, 3941 XR te Doorn, op uw eigen naam) en wordt vervolgens in postvakken onder het afdak naast het restaurant gelegd. Het park accepteert geen verantwoordelijkheid voor post en postpakketten. Aangetekende post wordt niet aangenomen. 

Zijn er ook fiets- en wandelroutes die op de camping starten?

Het park sluit aan op verschillende fiets- en wandelroutes. Hierover leest u meer in onze app en op onze website onder de kopjes omgeving. Op het park vind je in het sanitairgebouw Vidar, waar je meer routes kunt scannen via de QR-code. 

Hoe kan ik de midgetgolfbaan reserveren?

Materialen voor de midgetgolf zijn af te halen bij de receptie of het restaurant. Het is niet nodig om te reserveren, tenzij het gaat om een grotere groep. Mail of bel dan van te voren met info@maarnseberg.nl of 0343-441 284.

Ik verblijf niet op het vakantiepark, mag ik dan wel gebruik maken van alle faciliteiten?

Alleen het restaurant en de midgetgolfbaan zijn ook door niet-gasten van het park te gebruiken. 

Kan ik een (elektrische) fiets huren?

De lokale fietsenwinkel in Doorn, fa. Van den Berg, verhuurt (elektrische) fietsen. Ga naar www.vandenbergfietsen.nl voor de mogelijkheden. 

Wat is de temperatuur van het zwemmeer?

De natuurlijke bosven wordt niet kunstmatig verwarmd; de temperatuur is dan ook wisselend en weersafhankelijk.

Wat zijn de huisregels van het zwemmeer?

Kijk voor de regels omtrent het gebruik van de Bosven op het bord dat daar is geplaatst. Bij verschillen over de uitleg van deze regels is de interpretatie van de parkeigenaar doorslaggevend. 

Wordt de kwaliteit van het zwemwater gecontroleerd?

Het zwemwater in de bosven is natuurlijk water en wordt natuurlijk gezuiverd. Periodiek wordt de kwaliteit gecontroleerd door een gecertificeerd bedrijf.

Annuleren

Ik wil mijn reservering annuleren, hoe gaat dat?

Iedere reservering kan op Recronvoorwaarden worden geannuleerd; deze zijn meegestuurd als bijlage bij de reserveringsbevestiging. De voorwaarden zijn ook online in te zien op www.recron.nl/over-recron/recron-voorwaarden. Een verzoek tot annulering kan via de mail verstuurd worden naar info@maarnseberg.nl. 

Kan ik een annuleringsverzekering bij jullie afsluiten?

U kunt bij ons geen annuleringsverzekering afsluiten. Vaak kan dit bij de verzekeringsmaatschappij waar u bijvoorbeeld uw zorgverzekering heeft lopen. Ook de ANWB biedt diverse mogelijkheden.

Waarom is het verstandig om een reis- of annuleringsverzekering af te sluiten?

Met een reisverzekering verzeker je jezelf en/of je spullen tijdens een vakantie. Je krijgt een vergoeding bij schade of kunt in bepaalde situaties hulp verwachten als je die op reis nodig hebt. Zo krijg je vanuit een reisverzekering kosten vergoed waar je mee te maken krijgt bij ziekte of bij een ongeval op vakantie.

Een annuleringsverzekering is bedoeld om jou een bedrag te vergoeden als je een geplande vakantie niet kunt maken of je reis vroegtijdig moet onderbreken door een ernstige gebeurtenis. Bijvoorbeeld als je ziek wordt, als je betrokken raakt bij een ongeval of als een familielid plotseling overlijdt of ziek wordt.

De Maarnse Berg biedt dergelijke verzekeringen niet. 

 

Betalen

Wat zijn de betalingstermijnen?

Afhankelijk van de geboekte accommodatie en het aantal dagen voor aankomst zijn er 1 of 2 betalingstermijnen. Een eerste termijn moet altijd voor aankomst of uiterlijk binnen 14 dagen na reservering zijn voldaan.  

Hoe kan ik voor mijn vakantie betalen?

In de bevestiging van de reservering staat een link waarmee eenvoudig de factuur betaald kan worden. 

Kan ik later betalen dan de aangegeven betalingstermijn?

Het is in uitzonderlijke gevallen mogelijk om buiten de betaaltermijn(en) te betalen. Hieraan zijn extra kosten verbonden.

Ons Park - het terrein

Wanneer is het vakantiepark geopend?

Vakantiepark De Maarnse Berg is het gehele jaar geopend voor het huren van een bungalow.

De camping is open vanaf het laatste weekend van maart t/m het laatste weekend van september. Voor vaste seizoenplaatsen met eigen sanitair is het mogelijk ook gedurende de maand oktober nog van de plaats gebruik te maken (de toeristische velden en het sanitairgebouw zijn dan gesloten). 

Kan ik mijn elektrische auto opladen op De Maarnse Berg?

Er zijn 2 laadpalen voor elektrische auto’s op het park, beide rond het centrale plein gelegen waarvan 1 buiten- (openbare parkeerplaats restaurant) en 1 achter de slagboom alleen toegankelijk voor parkgasten).

Waar kan ik mijn afval naartoe brengen?

Afval kan worden gedeponeerd in het afvalstation, vlakbij de slagboom. Deze ondergrondse afvalcontainers zijn voor glas-, papier- en restafval en worden regelmatig geleegd. Het is niet toegestaan afval naast de containers te plaatsen. 

Wat is de maximale snelheid op het vakantiepark?

Er mag max. 5 km. per uur gereden worden op het park (stapvoets).

Zijn er auto’s toegestaan op het camping terrein?

Behalve op de velden met jaarplaatsen en vaste seizoenplaatsen zijn auto’s toegestaan op de camping.

Zijn vuurkorven toegestaan op het vakantiepark?

Vuurkorven of andere vormen van open vuur zijn niet toegestaan op het park.

Mijn (nacht-) rust wordt verstoord, wat kan ik doen?

Vanaf 22.00 uur dient het rustig te zijn op het vakantiepark, wanneer het niet lukt: neem contact op met de parkbeheerder via 0343-441 284.

Zijn drones toegestaan op De Maarnse Berg?

Drones zijn, vanwege de privacy van andere gasten, niet toegestaan op het park.

Zijn geluidsboxen toegestaan op het vakantiepark

Wanneer het geluid dusdanig zacht staat dat er geen overlast voor andere gasten door wordt veroorzaakt zijn ze toegestaan (tot uiterlijk 22.00 uur); we verwachten dat gebruikers hiervan rekening houden met mede-parkgasten en dat de boxen, indien er bezwaar wordt gemaakt, worden uitgeschakeld.

Zijn hoverboards en oxboards toegestaan op de camping?

Het gebruik van Hoverboards en/of oxboards is niet toegestaan op het vakantiepark. 

Zijn huisdieren toegestaan op het vakantiepark?

Het is niet toegestaan huisdieren mee te nemen naar het vakantiepark; ook niet door bezoekers. 

Hoe kan ik het makkelijkste naar mijn kampeerplek of bungalow rijden?

Kijk voor aankomst naar de plattegrond van het park en de locatie van de gereserveerde accommodatie of kampeerplaats. Eenmaal op het park staan overal richtingsborden die verwijzen naar de kampeerplaatsen en de bungalows. 

Horeca

Wanneer is jullie horeca geopend?

Restaurant Eet & Café Onder de Pannen is geopend van donderdag tot en met zondag van 11.00 tot 20.00 uur (keuken). Op feestdagen en in het hoogseizoen kunnen de openingstijden afwijken, kijk op de website https://www.restaurantonderdepannen.nl voor actuele openingstijden. 

Vanaf 21 april 2024 staat er bij de Bosven een foodtruck. Hier kan je in het weekend en schoolvakanties terecht voor koude drankjes, friet, snacks en ijs.

Waar kan ik reserveren voor het restaurant?

Reserveren voor horeca / restaurant Onder de Pannen kan via de contactpagina op de website www.restaurantonderdepannen.nl of bel tijdens openingstijden (donderdag t/m zondag van 11.00 - 22.00 uur) met 0343 - 441 297.

Is er een snackbar aanwezig op het park?

Vanaf 21 april 2024 staat er bij de Bosven een foodtruck. Hier kan je in het weekend en schoolvakanties terecht voor koude drankjes, friet, snacks en ijs.

Animatie

Is er een animatieprogramma tijdens mijn verblijf?

Het park biedt gedurende het hoogseizoen een animatieprogramma aan. Kijk voor het actuele aanbod naar het overzicht in De Maarnse Berg-app of op deze website onder 'faciliteiten'.

De Maarnse Berg app

Waar kan ik de app van De Maarnse Berg downloaden?

Downloaden de app door de QR-code te scannen met de camera van de telefoon. Deze code staat op de plattegrond van het park en op de diverse Vidar-informatiepunten op het park. Of ga naar PlayStore of App store, zoek op De Maarnse Berg en download de app van Wema Mobile.

 

Wat kan ik met de app?

Op de app staat informatie over het park en de omgeving, het animatieprogramma en actuele berichten die betrekking hebben op het verblijf. App installeren? Zoek dan op De Maarnse Berg en download de app van WeMa Mobile.

Kentekenherkenning

Hoe kan ik gebruik maken van de kentekenherkenning?

De slagboom werkt via kentekenherkenning. Het kenteken dient bij de reservering opgegeven te worden.

Inrijden kan tot 23.00. Uitrijden is 24/7 mogelijk.

 

Check-in kiosk

Omgeving